THIS IS FOLX.

A DIGITAL STUDIO

BASED IN THE FUTURE

CEO'lar Neden Sosyal Medyada Olmalı?

  • Tarih 7 July 2016
  • Kategori Teknoloji

Bu günlerde nadirende olsa hala Facebook kullanmayanlara rastlamak mümkün. En azından Fortune 500 CEO listesinde olanlara.

CEO.com 'un yeni analizine göre Dünya'nın en büyük şirketlerinin başındakiler sosyal medyanın bir eğlence olduğunu düşünüyor,eğer direkt olarak bir gereklilik değilse.Yüzde 61'inin sosyal medyada hiç bir varlığı yokken,Facebook,Twitter yada diğer ağlarda bulunanlar ise nadiren konuşmalara katılıyor.

 

Bu sırada tüketiciler ise tam tersini yapıyor.Dünya üzerinde 2 milyardan fazla insan şuan sosyal medya kullanıyor ve ortalama,bir kullanıcı günde 2 saatini sosyal platformlarda geçirmekte bununla birlikte çalışmalar Y kuşağının televizyondan daha çok YouTube'u izlediğini gösteriyor.Bu kullanıcıların 4'de 3'ü ise yaptıkları alışverlerinde sosyal medyanın etkili olduğunu söylüyor.Bu yönelimlerin ne zamana kadar daha fazla gideceği ve yeni sosyal yönelimlerin ortaya çıkacağı ise küçük bir soru işereti.

 

Şimdi CEO'lara küçük bir soru ile başlayalım.Tüketicileriniz olduğu sosyal medyada siz neden olmayasınız?

 

Şirketinizin Pazarlama Departmanı Değilsiniz

 

Değişikliğin kolay bir şey olmadığı,özelliklede yüksek noktalarda daha zor olduğu bilinen bir gerçek. Bir çok yönetici için zaman yada zamansızlık sosyal medya kullanımı için öncelikli engel.Bununla birlikte bir çok CEO işinde uzman pazarlamacı yada sosyal medya stratejisti kullanır kendi işlerini kendileri yapmak yerine.

Tüm bunlar ROI sorunu olarak geri dönüyor.Twitter ve Facebook üzerinde çoğunlukla insanların kahvaltı fotoğraflarını paylaştığı,ciddi işlerden uzak bir alanmış algısı oluştu.Bunun sonucunda yöneticiler zamanlarını burda boşa harcamak istemiyorlar.

Azda olsa sosyal medya kullanmaya başlayan CEO'ların varlığıda giderek artmakta,her zaman bir şeyler paylaşmasalar bile.Sosyal medyanın doğru kullanımı doğru kullanıldığı takdirde yöneticilerin üretim aracı,global bir yayın kanalı,tüketici ve rakipler hakkında bilgi kaynağı ve PR aracı olur.

Müşterilerinizle Tanışın

Her sabah güne Twitter'dan daha önceden görüntülenmesini ayarladığım,şirketimle ilgili tweetlere bakarım.Herhangi bir sabah baktığımda,neyi doğru neyi yanlış yaptığımızı,yeni özellik istekleri,ürün önerileri,yaptığımız hataları kullanıcılar tarafından direkt olarak öğrenmiş oluyorum. Karşılıklı olarak gayet iyi bir iş çıkarıyoruz.

Odaklanılmış bir grup üzerinde yapılan profesyonel bir çalışma veya analiz olmayabilir ama CEO ile müşteriler arasında gelen raporlar ve orta düzey yöneticiler dışında direkt olarak kurulmuş bir köprü görevi görür.Üstelik çok az vakit ve enerji harcarsınız,bir dakikada Twitter sayfanızı birazcık aşağı kaydırarak, parmak ucunuzda müşterinin nabzını tutabilirsiniz.

Hem Burda Hemde Dışarda Güven Oluşturun

Artık şirketlerin arka tarafında,insan dışından bir gölge olduğu düşünülen CEO'ların dönemi bitti.Günümüzde müşteriler üzerinde güven karşılarında gördükleri  gerçek yüzler üzerinden kuruluyor. Sosyal Medya ise CEO'ların bunu yapması için en uygun ortamlardan birisi.

T Mobile'ın CEOsu John Legere bu konuda tam bir uzman,küçük bir çaba ile nasıl büyük bir izlenim bırakılmasını iyi biliyor.2013 yılında bir Twitter kullanıcısı T-Mobile'ın data planı ilgili bir övgü yazdığında Legere ustaca ipucu verdi;

 

https://twitter.com/tmobile/status/405450303354314752

 

140 karakterden daha azını kullanarak insanlara,onlarla ilgilenen gerçek birisinin olduğunu gösterdi.Bu twitter görüşmesi daha sonra onlarca haber kaynağında T-Mobile'ın ilerici liderliğine kanıt olarak gösterildi.

Weber Shandwick and KRC Research'e göre uzman profesyonellerin %70'i,CEO'ların Sosyal Medyada paylaşımda bulunmasını şirketin çalışma ortamını daha çekici hale getirdiğini söylüyor.Sosyal medyada paylaşımda bulunmak şirket içindeki hiyerarşinin getirdiği iletişim sorunlarını kaldırmakta ve CEO'lar ile sahada çalışan personel arasında değişimi sağlamaktadır.

Sonuç olarak harcadığınız enerjinin karşılığını fazlasıyla alıyorsunuz mesela hiç bir toplantı veya sunum düzenlemeden takımınızla iletişim kurabilmek gibi.

 

Dünya'ya Yayın Yapın

 

Evet,sosyal medya bire bir konuşmaların yapıldığı bir yer olabilir ama bununla birliktede bir mesajınız varsa takipçileriniz ile paylaşabileceğiniz sınırsız bir ortam.Yeni bire ürününüzle ilgili heyecanınızı paylaşmak isterseniz eğer küçük bir Facebook iletisi ile rahatlıkla yayınlayabilirsiniz.Bir CEO'dan gelen güncelleme ise önem taşır,bu yüzden hızlıca yayılır.

Örneğin,benim şirketimin hızla büyüdüğünü dönemlerde binlerce çalışana ihtiyaç duyduğumuz oldu ve büyük bir zorlukla karşı karşıyaydık. Sosyal medyaya dönüp kendi hesabımdan da şirketin hesabından olduğu gibi güzel bir ilan yayınladım.Kullandığımız hashtag ile Twitter,Facebook,LinkedIn ve Instagram üzerinden,teknoloji ile ilginen ve sosyal binlerce yeni aday sıraya dizildi.

Sonuç olarak,sosyal medya CEO lar için bir gereklilik haline gelecek.Sosyal medya şirketlerde sadece teknolojik bir değişim değil aynı zamanda kültürel bir değişimine beraberinde getirir.McKinsey'in araştırma sonuçlarına göre önümüzdeki yıllarda sosyal medyadan uzak şirketler tarafından açılması gereken 1.3 trilyon dolarlık kaynak var.Sadece pazarlama aracı olarak değil,satış,müşteri ilişkileri ve iç iletişimle birlikte.Bunun sonucundada sosyal medyadan uzak bir CEO'nun bütün bu değişimlere rehberlik etmesi zor olacaktır.

Süre taahhütü ve sosyal medya güvenliği konusuna gelecek olursak,Teknolojinin güvenliği sağladığını rahatlıkla söyleyebilirim.Şirketler için yapılmış bir çok araç bulabilirsiniz.Konum ve konuşmalarınızı Konuşmalarınızdaki gürültüleri ve parazitleri engelleyebilecek bir çok profesyonel filtreler yapıldı ve halada geliştirilmeye deval ediliyor.Problemleri mesajların takibi için bir çalışan da atayabilirsiniz.

Geçtiğimiz yıl Barack Obama ilk başkanlık Twitter hesabını açtı.Bütün bu güvenlik risklerine ve zaman kıtlığına rağmen o bile kullanmak için bir yol bulduysa CEO'larda bulabilecektir.

Etiketler:

2015 © FOLX . DIGITAL STUDIO – TÜM HAKLARI SAKLIDIR.

MADE WITH IN ISTANBUL