THIS IS FOLX.

A DIGITAL STUDIO

BASED IN THE FUTURE

Instagram kullanıcılarının yarısından fazlası markaları takip ediyor

  • Tarih 2 October 2015
  • Kategori Dijital Dünya

Büyüklü küçüklü çoğu marka artık Instagram’da var olmamayı bir kayıp olarak görüyor. Bununla 
beraber Instagram kullanıcıları diğer sosyal paylaşım platformlarında olduğu gibi bu platformda da 
sevdikleri markaları takip etmeye ve etkileşimde bulunmaya başladı. Fakat Instagram’da bu durum 
biraz daha farklı.

GlobalWebIndex’in bulgularına göre Instagram kullanıcılarının %53’ü bu fotoğraf ve video paylaşım 
platformunda sevdikleri markaları takip ediyor.


Ek olarak, Instagram kullanıcılarının %44’ü markaları yine aynı platform üzerinden araştırıyor.
GWI, SocialTimes’a gönderdiği bir e-postada şunları söylüyor:


Instagram kullanıcılarının yüzde 70’i 35 yaşın altında. Yani fotoğraf ve video paylaşımı yapılan bu 
platform diğer temel sosyal medya platformlarından daha genç bir hedef kitlesine sahip. Ayrıca bu 
sayının yüzde 60’tan fazlası günlük olarak Instagram’a giriyor.


Ama asıl önemli olan sadece yaş veya ziyaret sıklığı değil. Aynı zamanda kullanıcıların markalarla 
etkileşim içine girmeye meyilli olmaları da pazarlamacıların dikkat etmesi gereken konulardan biri. Bu 
kullanıcıların yarısından fazlası sevdikleri markaları sosyal medya ağları üzerinden takip ettiğini 
söylüyor.


Temel sosyal medya ağlarını ele aldığımız grafiklerden de anlaşılacağı gibi Instagram ve diğer ağların 
kullanıcıları sosyal medya platformlarını; markaları ve ürünleri araştırmak için kullanılabilecek 
mecralar olarak görüyor.

Instagram Infografik


2015 © FOLX . DIGITAL STUDIO – TÜM HAKLARI SAKLIDIR.

MADE WITH IN ISTANBUL